Mikebouman » Hoofdpagina » Welkom!

Populaire artikelen

Wat was het beroemde sherrydieet?

Wat was het beroemde sherrydieet?

Iedereen heeft het in zijn of haar sociale omgeving wel eens meegemaakt: iemand die graag wil of moet afvallen. Het opbrengen van motivatie is de eerste horde, maar daarmee ben je er nog niet. Wat is…
De AAOCC-Criteria: Betrouwbaar onderzoek op internet

De AAOCC-Criteria: Betrouwbaar onderzoek op internet

Met de komst van internet is het makkelijk om snel een antwoord te krijgen op vragen als hoe duur iets ergens is, hoe ook alweer die ene acteur of actrice heette of hoe iemand het beste kan reizen naa…
Wat is typografie en waarom is dit belangrijk?

Wat is typografie en waarom is dit belangrijk?

Typografie is een belangrijk onderdeel van de dagelijkse communicatie van de mens. Je komt het de hele dag door overal tegen, al dan niet onbewust. Of het nou gaat om informeren, entertainen of beïnvl…
Professional wrestling: sport of entertainment?

Professional wrestling: sport of entertainment?

In de Verenigde Staten is professional wrestling heel groot. Het draait er allemaal om de spanning, de entertainment, de actie en de show. niet alleen winnen en verliezen is belangrijk, maar ook de ch…
De fysieke identiteit volgens het gap-analysemodel

De fysieke identiteit volgens het gap-analysemodel

Een merk is op veel manieren te beschrijven. Een eigenaar van een bedrijf kan een merk beschrijven aan de hand van een paar kernwaarden, de klant kan duidelijk maken wat het imago van dit bedrijf is o…
De werkelijke identiteit volgens het gap-analysemodel

De werkelijke identiteit volgens het gap-analysemodel

Er is geen bedrijf ter wereld dat zonder zijn eigen medewerkers kan functioneren. Deze interne doelgroep is voor ieder merk dan ook zeer belangrijk. Volgens de theorie van het gap-analysemodel is de w…
Ontwerp je merk met het Brand Design-model

Ontwerp je merk met het Brand Design-model

Merkbekendheid bij de doelgroep komt niet uit de lucht vallen. Naast een goed product moet een organisatie ook een goed en relevant merk aanbieden. Dit merk moet zich onderscheiden van concurrenten en…
De gewenste identiteit volgens het gap-analysemodel

De gewenste identiteit volgens het gap-analysemodel

Iedere organisatie is anders. Alhoewel er soms in één bepaalde branche of markt wel vijftien spelers kunnen zijn, hebben deze allemaal een andere cultuur en achtergrond. Een organisatie heeft een pers…
Het imago volgens het gap-analysemodel

Het imago volgens het gap-analysemodel

Een merk is een breed en relatief begrip. Er zijn zeer veel zaken die een merk van een bedrijf helpen te omschrijven. Zo kan dit worden beschreven aan de hand van een merkvisie en kernwaarden, de erva…
Een marketingstrategie beoordelen met het FOETSJE-model

Een marketingstrategie beoordelen met het FOETSJE-model

Niet alle bedrijven hebben een goed beeld van wat hun sterke en zwakke punten zijn en waar hun kansen wel en vooral ook niet liggen. Wanneer hier in wordt verdiept, heeft een bedrijf potentieel goud i…