Mikebouman » Zakelijk
Artikelen 1 - 10 van 22 in de rubriek Zakelijk

Zakelijk

Amstel bier en vriendschap: een briljante merkpositionering

Amstel bier en vriendschap: een briljante merkpositionering

‘Bier is bier’, ‘bier verkoopt zichzelf’ en ‘ieder biermerk is hetzelfde’. Wellicht is bier inderdaad wel gewoon bier in de ogen van sommige niet al te kritische consumenten en misschien verkoopt bier… Marketing, 12-09-2017
Arbeidsmarktcommunicatie: werven, branding en binding

Arbeidsmarktcommunicatie: werven, branding en binding

Een heel beleid rondom communicatie anders dan naar klanten is gemiddeld genomen niet een veelbesproken onderwerp bij bedrijven. Neem nou het communiceren naar en met huidige, oud- en potentiële medew… Marketing, 08-09-2017
Betaald enquêtes invullen als bijbaan

Betaald enquêtes invullen als bijbaan

Wie op zoek is naar een bijbaan, tijdelijk werk of een tijdverdrijf dat geld oplevert, is het vast al eens tegengekomen. Websites waarop je enquêtes in kunt vullen voor geld. Dit thuiswerk lijkt heel… Banen, 29-06-2016
De extreme (merk)formule van Red Bull

De extreme (merk)formule van Red Bull

Iedereen kent de energiedrankjes van Red Bull. Je houdt van de drankjes of je vindt ze vreselijk. Ook de slogan ‘Red Bull geeft je vleugels’ met de bijbehorende cartooneske reclames is bij jong en oud… Marketing, 22-06-2016
De fysieke identiteit volgens het gap-analysemodel

De fysieke identiteit volgens het gap-analysemodel

Een merk is op veel manieren te beschrijven. Een eigenaar van een bedrijf kan een merk beschrijven aan de hand van een paar kernwaarden, de klant kan duidelijk maken wat het imago van dit bedrijf is o… Management, 01-11-2018
De gewenste identiteit volgens het gap-analysemodel

De gewenste identiteit volgens het gap-analysemodel

Iedere organisatie is anders. Alhoewel er soms in één bepaalde branche of markt wel vijftien spelers kunnen zijn, hebben deze allemaal een andere cultuur en achtergrond. Een organisatie heeft een pers… Management, 10-09-2018
De werkelijke identiteit volgens het gap-analysemodel

De werkelijke identiteit volgens het gap-analysemodel

Er is geen bedrijf ter wereld dat zonder zijn eigen medewerkers kan functioneren. Deze interne doelgroep is voor ieder merk dan ook zeer belangrijk. Volgens de theorie van het gap-analysemodel is de w… Zakelijk, 02-11-2018
De zeven grondvormen van reclame

De zeven grondvormen van reclame

Overal om je heen is reclame waar te nemen. De wereld staat vol met posters, banners, logo’s en andere merkuitingen die je de hele dag al dan niet bewust binnen krijgt. Ook een folder van een politiek… Marketing, 05-07-2018
Een marketingstrategie beoordelen met het FOETSJE-model

Een marketingstrategie beoordelen met het FOETSJE-model

Niet alle bedrijven hebben een goed beeld van wat hun sterke en zwakke punten zijn en waar hun kansen wel en vooral ook niet liggen. Wanneer hier in wordt verdiept, heeft een bedrijf potentieel goud i… Marketing, 06-10-2017
Een merkpositionering vormen met de positioneringsmatrix

Een merkpositionering vormen met de positioneringsmatrix

Het is niet eenvoudig om een eigen bedrijf te starten of een worstelend bedrijf een succesvolle toekomst te geven in een markt waar de concurrentie hevig is. Alleen maar eenvoudige marketingtrucjes ri… Marketing, 25-06-2018